Home Samsung Samsung Galaxy Technology Galaxy Buds Pro: Earbud untuk Setiap Momen Epik Anda
Home Samsung Samsung Galaxy Technology Galaxy Buds Pro: Earbud untuk Setiap Momen Epik Anda

Galaxy Buds Pro: Earbud untuk Setiap Momen Epik Anda

Earbud terbaik Samsung dilengkapi dengan kualiti bunyi yang tiada tandingannya, ANC pintar dan sambungan yang lebih lancar, semuanya dalam satu reka bentuk yang sempurna
 


Samsung Electronics Co., Ltd. baru-baru ini mengumumkan pelancaran earbud dalam generasi mereka seterusnya: Galaxy Buds Pro. Earbud ini mempunyai bunyi yang mengasyikkan, kualiti panggilan yang unggul, ANC pintar dan sambungan yang lebih baik di semua peranti anda - semuanya dikemaskan dalam reka bentuk moden dan ramping. Galaxy Buds Pro adalah earbud paling premium yang ditawarkan dari Samsung buat masa ini, dibina untuk membantu anda memanfaatkan sepenuhnya pekerjaan, hiburan, dan segala yang anda perlukan.

"Ketika orang mencari teknologi yang menolong mereka menyesuaikan diri dengan rutin dan gaya hidup baru, pasaran untuk earbud tanpa wayar telah berkembang dengan pesat, dan harapan pengguna juga telah meningkat," kata TM Roh, Presiden dan Ketua Perniagaan & Komunikasi Mudah Alih Samsung Electronics. "Dengan Galaxy Buds Pro, kami ingin menawarkan pengguna pengalaman audio yang sangat berbeza sehingga mampu menjadikan tugas sehari-hari mereka benar-benar epik."
 


Kualiti Bunyi & Panggilan yang tiada tandingannya
Pengalaman earbud premium selalu bermula dengan bunyi. Sama ada anda menggunakan earbud anda untuk memainkan muzik semasa berjalan atau mendengar podcast dalam perjalanan ke tempat kerja, kualiti audio adalah perkara yang paling penting. Galaxy Buds Pro menawarkan suara yang lebih komprehensif, menggunakan woofer 11 milimeter untuk bass yang lebih dalam dan tweeter 6.5 milimeter untuk treble yang tajam dengan distorsi minimum. Ini memberikan pengalaman audio terbaik Samsung - suara dinamik dan seimbang. Oleh itu, sama ada alur hip hop berirama atau melodi klasik yang rumit, anda dapat menikmati muzik anda seperti yang dikehendaki oleh artis, bila-bila masa dan di mana sahaja.
 


Tetapi earbud kini bukan hanya untuk hiburan - ia menjadi peranti penting untuk komunikasi kerja, dan kualiti panggilan kini lebih penting daripada sebelumnya. Galaxy Buds Pro memisahkan suara anda dari bunyi yang tidak diingini dengan tiga mikrofon dan Voice Pickup Unit (VPU), memastikan suara anda didengar dengan jelas. Salah satu mikrofon luar juga mempunyai nisbah signal-to-noise (SNR) yang tinggi, yang berfungsi untuk membantu menghilangkan suara latar. Sebagai tambahan, Samsung telah mengintegrasikan teknologi Wind Shield barunya ke dalam Galaxy Buds Pro. Panggilan telefon anda kini tidak pernah lebih jelas, walaupun anda mengalami cuaca berangin.

ANC Paling Pintar pada Earbud Tanpa Wayar
Pengalaman Galaxy Buds Pro adalah tentang mendengar lebih banyak perkara yang anda sukai, dan lebih sedikit perkara yang tidak anda gemari. Itulah sebabnya Galaxy Buds Pro mempunyai keupayaan ANC yang paling pintar daripada sebarang earbud tanpa wayar yang lain [1]. Apabila anda perlu fokus pada pekerjaan - atau berehat dari dunia luar untuk bersantai - anda dapat mengurangkan kebisingan latar hingga 99 peratus [2], menyesuaikan ke tahap pilihan anda. Dengan Ambient Sound, anda boleh memilih untuk memperkuatkan bunyi berdekatan dengan lebih daripada 20 desibel, yang bermaksud anda dapat menyesuaikan dan memperibadikan earbud anda mengikut keperluan anda sendiri. Ciri ini sesuai untuk orang yang sibuk seperti mereka yang bekerja dari rumah sambil menjaga anak atau mereka yang ingin berjalan ke bandar sambil berhati-hati untuk menghadapi lalu lintas. 
 


Terlebih lagi, ANC dan Ambient Sound berfungsi secara automatik, menyesuaikan diri dengan persekitaran anda, untuk mengoptimumkan pengalaman audio anda. Galaxy Buds Pro mengenali ketika anda bercakap, dan mereka boleh menukar antara membatalkan bunyi berdekatan dan menguatkannya secara automatik [3]. Mereka juga akan mematikan muzik anda semasa anda mahu bercakap, walaupun anda menggunakan Suara Ambient atau ANC anda dilumpuhkan. Teknologi ini membolehkan anda mendengar dan berkomunikasi dengan lebih berkesan dan menjadikan Galaxy Buds Pro sebagai alat yang sempurna untuk kegunaan harian anda.

Pengalaman Galaxy yang Lebih lancar
Galaxy Buds Pro adalah lanjutan penting dari ekosistem Galaxy - earbud dari Samsung yang paling lancar buat masa ini. Sekarang, anda boleh menukar sambungan earbud anda secara automatik antara telefon pintar dan tablet Galaxy anda berdasarkan penggunaan anda. Tidak diperlukan penyesuaian manual lagi [4]. Contohnya, jika anda menonton video di Galaxy Tab S7 anda dan kemudian menerima panggilan di Galaxy S21 anda, ciri Auto Switch yang baru akan menjeda video dan membiarkan anda menjawab telefon menggunakan Galaxy Buds Pro. Setelah panggilan selesai, earbud anda akan beralih kembali ke tablet anda dengan serta-merta; video dimainkan semula, dan anda dapat mendengar audio melalui earbud anda lagi.
 


Galaxy Buds Pro juga memperluaskan pengalaman audio anda dengan keupayaan untuk berhubung dengan peranti Galaxy lain - terutamanya Galaxy S21. Anda boleh menikmati suara yang realistik dan mengasyikkan di Galaxy Buds Pro anda, ke mana sahaja anda pergi dengan Audio 360 yang menampilkan teknologi Dolby Head TrackingTM [5]. Untuk vlogger, anda dapat menangkap suara anda dan suara sekitar anda dengan jelas dengan memasang mikrofon pada Galaxy Buds Pro dan Galaxy S21 anda.

Tidak kira bagaimana anda menggunakan Galaxy Buds Pro anda, anda boleh melakukannya tanpa perlu risau tentang hayat bateri. Apabila dicas sepenuhnya, anda mendapat keupayaan bateri sehingga 8 jam, dengan tambahan kuasa simpanan 20 jam dalam cas pengecasan tanpa wayar. Walaupun menggunakan ANC, anda masih dapat menikmati 5 jam dengan 13 jam lebih banyak yang tersedia dalam kes ini [6]. Sekiranya anda kehabisan bateri, anda dapat memperoleh masa bermain selama satu jam setelah pengecasan pantas hanya dalam masa lima minit [7].

Reka Bentuk Bergaya & Tujuan Baru
Galaxy Buds Pro tidak hanya hebat untuk digunakan, ia juga kelihatan hebat. Dengan mengambil inspirasi dari bentuk inovatif dan ikonik Galaxy Buds Live, Galaxy Buds Pro menampilkan faktor bentuk yang lebih kemas dan lebih ergonomik. Bentuk earbud ini meningkatkan kualiti suara, dan ia kelihatan kurang menonjol dan lebih semula jadi ketika di telinga anda. 
 


Di samping itu, Galaxy Buds Pro direka untuk memberi anda ketenangan fikiran. Mereka dilindungi dengan peringkat ketahanan air IPX7 [8], standard ketahanan air tertinggi di garis Galaxy Buds. Dan sekarang, anda tidak perlu lagi bimbang akan kehilangan earbud. SmartThings Find dapat dengan mudah mencari salah satu earbud anda, walaupun mereka berada di luar jangkauan Bluetooth® atau tidak dapat dilihat sepenuhnya, atau tercicir di lokasi yang jauh [9]. Galaxy Buds Pro juga dibina untuk membantu mengurangkan sisa impak pada alam sekitar- menggunakan 20 peratus Bahan Pasca Pengguna (PCM) yang peka terhadap alam sekitar.

Ketersediaan Galaxy Buds Pro di Malaysia
Harga pasaran bagi Galaxy Buds Pro adalah RM799 dan terdapat dalam tiga warna yang menakjubkan: Phantom Violet, Phantom Black, dan Phantom Silver untuk dipadankan dengan Galaxy S21 anda. Praorder akan tersedia di Malaysia dari jam 1:00 pagi, 15 Januari hingga 28 Januari 2021. Terma dan syarat terpakai.

Pelanggan yang melakukan pra-pesanan dalam tempoh ini akan menerima Wireless Charger Pad percuma bernilai harga pasaran RM239, sementara stok masih ada dan berdasarkan first-come, first-served basis. Pra-pesanan boleh didapati di Samsung Experience Stores, Samsung Authorized Partners dan Samsung Malaysia Online Store. Praorder pesanan anda melalui pautan: https://www.samsung.com/my/audio-sound/galaxy-buds/galaxy-buds-pro-violet-sm-r190nzvaxme/ 

Dapatkan speficikasi Galaxy Buds Pro di sini

[1] Galaxy Buds Pro dapat membezakan antara bunyi dan suara manusia. Tukar sementara ke Suara Ambient dan kurangkan kelantangan media semasa anda bercakap sehingga anda dapat mendengar perbualan tanpa mengeluarkan earbud anda. 
[2] ANC pada Galaxy Buds Pro menerima Pengesahan UL untuk mengurangkan kebisingan latar luaran hingga 99 peratus pada 118.43Hz. Ciri-ciri termasuk ANC diaktifkan melalui sambungan Bluetooth® atau aplikasi Galaxy Wearable di Android, tersedia melalui Galaxy Store atau Google Play Store. 
[3] Ciri ANC pintar seperti ANC, Ambient Sound dan Voice Detect dapat diatur melalui aplikasi Galaxy Wearable. 
[4] Fungsi ini tersedia di telefon pintar atau tablet Galaxy dengan One UI 3.1 atau lebih tinggi, yang dapat dihidupkan dan dimatikan dalam tetapan Bluetooth®. Memerlukan akaun Samsung yang sama untuk didaftarkan pada peranti. Ketersediaan mungkin berbeza mengikut aplikasi. 
[5] Ciri ini tersedia pada telefon pintar atau tablet Galaxy dengan One UI 3.1 atau lebih tinggi, yang terdapat di tab Advanced pada aplikasi Galaxy Wearable. Ketersediaan mungkin berbeza mengikut peranti, aplikasi dan kandungan. Apabila dipasangkan dengan Dolby Atmos, suara ditingkatkan lebih jauh dengan lebih jelas dan mendalam. 
[6] Berdasarkan tetapan lalai dengan panggilan suara Bixby dan Voice Detect dimatikan. Hayat bateri sebenar mungkin berbeza dan bergantung pada keadaan penggunaan seperti tetapan fungsi, jenis fail main balik, dan kekuatan isyarat Bluetooth®. 
[7] Masa pengecasan didasarkan pada bateri earbud kurang dari 30 peratus ketika mereka mula mengecas. Masa pengecasan sebenar mungkin berbeza-beza dan bergantung pada faktor seperti keadaan penggunaan dan berapa kali dicas. 
[8] IPX7 berdasarkan keadaan ujian makmal untuk tenggelam dalam air tawar hingga 1 meter sehingga 30 minit. Tidak dinasihatkan untuk penggunaan pantai atau kolam renang. Sarung pengecasan tidak tahan air. Sekiranya earbud rosak, tidak dijamin tahan air. Sekiranya penutup telinga atau tangan anda basah, ia mesti dikeringkan dengan teliti sebelum mengendalikan atau memasukkan ke dalam cas pengisian. 
[9] Lokasi peranti hilang yang ditemui dengan SmartThings Find adalah lokasi perkiraan di mana isyarat peranti yang hilang dikesan. SmartThings Find boleh didapati di telefon pintar atau tablet Galaxy yang menjalankan Android 8 ke atas. Ketersediaan mungkin berbeza mengikut pasaran dan syarikat penerbangan.

You May Also Like