Home F&B Taste Australia Nikmati Buah-Buahan Segar Dari Australia
Home F&B Taste Australia Nikmati Buah-Buahan Segar Dari Australia

Nikmati Buah-Buahan Segar Dari Australia

Taste Australia membawakan pelbagai buah-buahan musim panas yang sihat dan kaya dengan vitamin



Memandangkan ramai antara kita yang ingin mengekalkan azam Tahun Baru untuk makan dengan lebih sihat dan menjaga kesejahteraan badan, Taste Australia membawakan pelbagai buah-buahan musim panas yang lazat dan berkhasiat untuk membantu anda!

Taste Australia, jenama nasional yang mewakili Industri Hortikultur Australia, kini memperkenalkan pelbagai jenis buah-buahan bermusim yang segar, dikenali sebagai ‘stone fruits’ seperti pic, nektarin, plum dan aprikot yang semuanya telah tiba di Malaysia, segar dari ladang Australia yang nyaman.

Melalui Kempen ‘So Fresh & So Delicious’ bagi tahun 2021, Taste Australia mahu berkongsi khasiat dan manfaat kesihatan kepada semua rakyat Malaysia.

Laura Davies, Pengurus Jenama Antarabangsa untuk Taste Australia di Hort Innovation mengulas bahawa kesihatan sentiasa menjadi keutamaan lebih-lebih lagi pada waktu sekarang. Dengan bermulanya Tahun Baru Cina, pemberian buah-buahan musim panas Australia sebagai buah tangan sambil mengucapkan salam meriah dan mengharapkan untuk kesihatan yang baik adalah satu tanda keprihatinan.

"Pengajaran terbesar yang boleh diambil dari pandemik ini adalah kesihatan diri kita. Kita menjadi lebih peka untuk mengambil makanan yang sihat dan berkhasiat, ”kata Laura. “Buah-buahan musim panas Taste Australia adalah makanan tinggi khasiat yang penuh dengan vitamin dan rasa yang enak. Kami gembira dapat berkongsi kebaikan buah-buahan ini dengan rakyat Malaysia. "

Laura juga berkongsi bahawa buah-buahan tersebut merupakan sumber vitamin yang baik dan mempunyai manfaat kesihatan untuk sistem imunisasi badan.

"Pic, nektarin, aprikot, dan plum mengandungi banyak antioksidan seperti vitamin A, E, C, dan juga kalium," sambung beliau. "Sifat-sifat ini membantu meningkatkan dan menguatkan sistem imunisasi badan untuk melawan jangkitan, dan juga meningkatkan kesihatan saraf dan otot anda. Buah-buahan musim panas Taste Australia memberi anda nutrisi yang sihat dan rasa yang amat menyelerakan.”

Di samping manfaat kesihatan yang sangat baik, buah pic, nektarin, plum dan aprikot juga mempunyai profil rasa yang enak. Buah-buahan musim panas Taste Australia yang segar adalah manis, lazat, berjus dan seimbang dengan teksturnya yang lembut dan padat.

Untuk meningkatkan lagi kegembiraan di musim perayaan ini, Taste Australia melancarkan peraduan untuk pengguna di seluruh negara: Peraduan The Aussie Summerfruits - So Fresh & So Delicious. 4 peserta mingguan akan memenangi sebuah Samsung Galaxy Fit 2 dengan hanya menikmati buah-buahan musim panas dari Taste Australia!

Untuk mengambil bahagian, pengguna hanya perlu mengambil gambar diri mereka sedang menikmati buah-buahan musim panas Taste Australia bersama orang tersayang. Foto-foto tersebut perlu dimuat naik ke akaun Instagram pengguna yang ditetapkan kepada umum (public) dengan hashtag peraduan: #tasteaustralia dan #sofreshsodeliciousmy, beserta keterangan gambar (caption) yang menjelaskan mengapa mereka menyukai buah-buahan musim panas. Peserta perlu menyimpan resit sebagai bukti pembelian mereka.

Peraduan Aussie Summerfruit So Fresh & So Delicious berlangsung dari 24 Januari 2021 hingga 20 Mac 2021. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati laman media sosial Taste Australia.

Sama ada anda ingin memberikan hadiah sempena Tahun Baru Cina atau untik menikmati sendiri pada waktu lapang, rangkaian buah-buahan musim panas segar Taste Australia semestinya wajib dibeli musim ini. Buah-buahan yang enak ini kini boleh didapati dari pasaraya besar seperti Jaya Grocer, Village Grocer, dan pasaraya AEON di seluruh Malaysia. Rasakan kenikmatan buah-buahan musim panas dengan Taste Australia hari ini!

You May Also Like