Home Samsung Galaxy Technology Unboxing Galaxy A52 dari Samsung
Home Samsung Galaxy Technology Unboxing Galaxy A52 dari Samsung

Unboxing Galaxy A52 dari Samsung

Menghasilkan telefon pintar yang hebat dengan harga yang berpatutan sangat penting bagi pengeluar telefon pintar pada masa kini. Walaupun selalu ada permintaan untuk telefon pintar yang lebih premium dengan harga yang lebih tinggi, masih ada permintaan untuk telefon pintar yang berpatutan dengan spesifikasi yang sama hebat. Pada ketika dimana hampir semua interaksi kita adalah di atas talian, adalah amat penting untuk menjadikan telefon pintar lebih mudah di akses oleh orang ramai. Disamping antaramuka dan spesifikasi, harga selalu menjadi titik tolak penting ketika membeli telefon pintar.

Pada awal bulan Mac 2021, untuk menjadikan inovasi Galaxy lebih mudah diakses oleh orang ramai, Samsung telah melancarkan Samsung Galaxy A52, dan Galaxy A72 semasa pelancaran maya Galaxy Awesome Unpacked. TM Roh, Presiden dan Ketua Perniagaan Komunikasi Mudah Alih, Samsung Electronics, mengatakan bahawa Galaxy A52 dan A72 merangkumi falsafah jenama Galaxy dengan inovasi, perkhidmatan, dan ciri canggih dengan harga yang dapat diakses. Kedua-dua telefon adalah rangkaian baru dalam Samsung Galaxy A Series, dan kami di ZulYusmar.com telah diberi penghormatan untuk melakukan unboxing untuk Galaxy A52.



Terdapat empat pilihan warna untuk Galaxy A52: Awesome Violet, Awesome Black, Awesome White, dan yang kami ada pada hari ini, Awesome Blue. Tidak seperti siri Galaxy S yang dilancarkan baru-baru ini, Galaxy A52 hadir dengan kotak ukuran biasa yang biasanya kita dapat ketika membeli telefon pintar.

Salah satu perbezaan yang paling jelas yang dapat kami rasakan ketika memegang peranti ini adalah berat peranti. Tidak seperti telefon pintar lain yang dimiliki oleh pasukan kami pada masa ini, Galaxy A52 ternyata terasa lebih ringan, namun terasa sangat padat dan sangat selesa di tangan. Untuk membandingkan seberapa ringan, Galaxy A52 beratnya 189 gram, sementara Samsung Galaxy S21 Ultra pada 227 gram dan iPhone 11 Pro Max pada 226 gram.




Di samping peranti itu sendiri, kandungan kotak standard termasuk pin ejector SIM, pengecas 15W (menyokong pengecasan pantas), wayar USB-A kepada USB-C, dan tidak lupa kad jaminan dan juga panduan permulaan pantas.



Namun, tidak ada sarung silikon asas dan juga fon telinga yang hadir di dalam kotak. Tetapi jika anda membeli Galaxy A52 atau A72, atau keduanya sekarang, anda akan berpeluang untuk mendapatkan Clear Standing Cover percuma bernilai RM109. Sebagai alternatif fon telinga, anda boleh mencuba Galaxy Buds Pro mereka yang dilengkapi dengan ciri-ciri besar yang sangat kami sukai dan baca ulasan kami di sini.



Bagi badan peranti pula, Galaxy A52 dilengkapi dengan layar AMOLED 6.5 inci berlapis dengan Gorilla Glass 5 untuk bahagian depan dan plastik untuk bahagian belakangnya. AMOLED menawarkan resolusi FHD bersamaan dengan kadar penyegaran 90Hz. Di sebelah kanan peranti terdapat butang power dan volume rocker. SIM tray pula terletak di bahagian atas peranti, di bahagian bawahnya menempatkan port USB-C, bicu audio 3.5 mm, dan pembesar suara.



Kamera depan Falaxy A52 dikemas dengan kamera selfie 32 MP dan 64 MP untuk kamera utama dengan Optical Image Stabilizer (OIS) untuk foto yang jelas, tajam, dan hebat sepanjang hari dan malam. Kamera utama dilengkapi dengan penyediaan kamera quad dan denyar. Ciri lain yang paling kami gemari mengenai Galaxy A52 ialah dengan tanda harga yang berpatutan, anda akan dapat merakam video 4K pada 30 fps, dan di samping itu, anda juga akan mendapat super steady mode untuk menjadikan video anda kelihatan lebih lancar dan stabil.



Samsung Galaxy A52 hadir dengan chipset SM7125 Snapdragon 720G dan berfungsi dengan Android 11 dan One UI 3.1. Terima kasih kepada pemproses Octa-core dan RAM sehingga 8 GB, anda akan dapat menjalankan beberapa tugas pada peranti anda pada satu-satu masa. Bagi storan, Galaxy A52 dilengkapi dengan storan dalaman 256 GB; anda boleh menyimpan lebih daripada 33,000 gambar dengan ukuran fail purata 6.6 MB. Tidak cukup? Jangan risau kerana anda sentiasa boleh meningkatkan simpanan anda sehingga 1 Terabyte (TB) dengan kad microSD.



Bagi mereka yang menghabiskan sebahagian besar waktunya bermain permainan atau melayari media sosial, anda tidak perlu lagi risau kerana tidak mempunyai bateri yang mencukupi kerana Galaxy A52 dikuasakan dengan bateri 4.500 mAH yang akan memberi anda lebih banyak masa untuk melakukan perkara yang anda sukai peranti. Kehabisan bateri? Luangkan sedikit masa anda untuk mengecasnya kerana anda dapat menggunakan fitur Super-Fast Charging menggunakan adapter yang disertakan dengan kotak Galaxy A52 anda.



Kami tahu anda pasti ingin mengetahui lebih lanjut mengenai ciri-ciri hebat Galaxy A52, seperti prestasi dan kualiti kameranya. Dalam beberapa hari akan datang, kami akan menggunakan peranti ini dan akan segera berkongsi ulasan mendalam mengenai peranti ini. Nantikan!

You May Also Like